چهل چشمه قرخ بلاغ

چهل چشمه قرخ بلاغ

آبگرم # چهل چشمه # آوج # قزوین # تاکستان # قرخ بلاغ #قزوین
چهل چشمه قرخ بلاغ

چهل چشمه قرخ بلاغ

آبگرم # چهل چشمه # آوج # قزوین # تاکستان # قرخ بلاغ #قزوین

منطقه گردشگری چشمه علی آبگرم

منطقه گردشگری چشمه علی فضای بکر برای تفریح+عکس

f5565_3

آوای آوج: منطقه گردشگری چشمه علی فضای بکر برای تفریح مسافران و علاقه مندان در شهرستان آوج می باشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای آوج ، گردشگری یا سیاحت به طور کلی به عنوان مسافرت  تفریحی در نظر گرفته می‌شود، هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود..

اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ  و طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده‌اند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری، آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت  بسیار مهم در تمام جهان است.


 


 


وقتی جهانگردان به کشوری وارد می‌شوندالزاماً باید هزینه‌هایی را در آن کشور بپردازند مثل هزینه غذا و هزینه محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل، هزینه گشتها، تورها، و همچنین پولی که بابت خرید سوغاتی و کالای بومی کشور میزبان می‌پردازند و هزینه ورود به موزه یا مکان دیدنی این هزینه‌ها از طریق ارزی که وارد کشور میزبان می‌کنند باعث رونق اقتصادی کشور میزبان می‌شوند به جهان گردان صادرات نامرئی هم می‌گویند

با توسعه فعالیتهای جهانگردی زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و این امر برای کشورهایی که با جمعیت جوان و متقاضی روبه رو هستند بسیار مفید است از هر ده نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

مقوله سفر و گردشگری در پهنای تاریخی، جغرافیایی و طبیعی کشور ایران نیز تقریبأ از بعد از انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی یعنی از اول دهه 70 مورد جوشش و خروش قرار گرفته و اندک اندک به بهای این عرصه افزوده شد.

e6299_111

استان قزوین  بویژه شهرستان آوج با داشتن تنوع فراوان طبیعی و زیستی بستری مناسب و آرام را طی سال‌های اخیر برای حضور گردشگران فراهم ساخته است که در ادامه به توصیف منطقه گردشگری چشمه علی در شهرستان آوج می پردازیم.

منطقه گردشگری چشمه علی فضای بکر برای تفریح

یکی دیگر از جاذبه های اکو توریستی زیبایی که درشهرستان آوج قرار داده،منطقه ای بنام چشمه علی است. چشمه علی در شهرستان آوج در فاصله 120 کیلومتری قزوین در کنار جاده مواصلاتی قزوین- همدان در روستای ارتش آباد و مصر آباد از توابع بخش آبگرم قرار دارد.

 از ویژگی های بارزی که در این منطقه به وضوح دیده می شود، رودخانه ای زیبا،استخر طبیعی برای شنا،فضای سبز و کوهستانی برای استراحت در دل طبیعت که حیات وحش بکر آن جایگاه ویژه ای در بین دوستاران طبیعت دارد.

این منطقه در ایام عید و فصل تابستان بهترین مکان برای اوقات فراغت مسافرین محسوب می شود به طوری که سالانه 15 هزار نفر مسافر از این منطقه بازدید می کنند.

چشمه علی در مجاورت روستای ارتش آباد و مصرآباد در فاصله 30 کیلومتری شهر آبگرم قرار دارد –مسیر دسترسی به این منطقه گردشگری  ورودی آبگرم سه راهی کلنجین روستای ارتش آباد و مصر آباد می باشد.

 لازم به ذکر است که توجه استان  در زمینه  خدمات دهی به این منطقه می تواند  در جذب بیشتر گردشگر نقش بسزایی داشته باشد.

w9961_3

یادداشت از حسن مدامی در گفتگو با کارشناس گردشگری حسن محمدی


مطالب منتشر شده چهل چشمه (قرخ بولاق آبگرم قزوین)






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد